Be Very Special:

Олексій Аес Бордусов розповідає про Interesni Kazki, знакові та найважчі роботи і вкладені у них сенси

Слово куратора

Володимир Воротньов,

художник, куратор проекту

Hennessy Be Very Special

 

Олексій АЕС Бордусов, як і Володимир Waone Манжос, є учасником київського дуету «Інтересні Казки». Їх об'єднує особливий пластичний стиль, вироблений за роки спільної творчості. Колись «ІК» одними з перших перейшли до чистого фігуративу, збагативши свою візуальну мову численними авторськими винаходами. Їхні персонажі та сюжети впізнавані у всьому світі, а техніка виконання вражає. Особливою рисою стилю художника є легкість і вправність рисунку, калейдоскоп «головоломок» та почуття гумору. Крім вже традиційних для «ІК» масштабних муралів, Олексій бере активну участь у виставковій діяльності і готує зараз першу сольну виставку у Сан-Франциско.

 
Interesni Kazki та філософія творчості

До роботи над муралами перейшов, коли графіті втратило для мене сенс. Все обмежувалося тим, що я писав своє ім’я різними шрифтами: спочатку Алекс, потім АEC, як і зараз підписуюся, ще було Алектронер, воно довше, на потягах малював.

З часом ми почали малювати персонажів разом із шрифтами. У кожній роботі з’являлися історія, сюжетна лінія, згодом взагалі перестали використовувати шрифти й елементи графіті. Коли ми ще робили графіті, у нас була crew genius kids з абревіатурою IK (ред. — Interesni Kazki). Згодом ми з Вовою почали малювати сюжети, які не пов’язані з графіті, тоді з’явилася ідея зробити назву, створити наше дуо окремо від crew. Так виникла назва «Interesni Kazki», щоб зберегти абревіатуру ІК. Спочатку писали її кирилицею, а потім уже латиницею. Interesni Kazki — це цікаві історії, які ми малюємо.

Думаю, що основний проект Interesni Kazki — мурал у Сан-Паулу. Це наша найвища робота, 33 метри. Я намалював там капоейра-денсера, який зростає з книгою.

Історії в роботах є, їх можна трактувати по-різному. Іноді я використовую більш зрозумілі образи, хоча навіть у таких випадках люди бачать речі, які я не мав на увазі, тобто додумують зміст. Наприклад, мавпа, яка спалює книгу Дарвіна, це символ революції, тому що вона заперечує еволюцію. Стоїть мавпа на горі каміння у вигляді людини. Вона ніби голова цієї людини, гора каміння може символізувати державу, наприклад. Я назвав це соціальною параноєю.

Подобається елемент абсурду в роботі, щоб не було якогось конкретного меседжу. Мені однаково, як інтерпретуватимуть роботу.

У сучасному русі стріт-арту та муралізму переважна частина робіт — це техніка, всі вміють дуже гарно малювати, але ніякого сенсу в цьому немає. Усе-таки цікавіше, коли є сенс, нехай навіть не такий явний, а робота намальована неякісно, кострубато.

Деталі роботи

Приблизно 10 років тому намалював свій перший мурал, роботу без шрифтів, з персонажами. Використовував балончики, я ними вже давно не малюю.

Напевно, відправною точкою для мене вважається робота в Мексиці, яку я намалював у 2012 році. Це перший проект, який я втілив без використання балонів, лише пензлями. З ними повільніше працювати і потрібні певні навички. Висота стіни була близько 20 поверхів. Коли я став на підвісний кран і піднявся на метр, він обірвався. Потім усе полагодили, але в мене була думка, що це знову може статися. Уперше використовував такий підйомник, я не міг відійти і подивитися на роботу, весь час був поряд зі стіною. Тобто я мусив спускатися, щоб оцінити зроблене.

Знаковою для мене є робота, зроблена на Ібіці, — мавпа, про яку вже згадував. Над нею працював найдовше. Ледь її завершив, тому що отримав сонячний удар. Щодня була спека 35°C, а стіна — на сонячній стороні.

Оскільки я малюю пензлями, краще, щоб стіна була гладкою. І не важливо, чи відштукатурена поверхня, чи металева.

«Святий Юрій» — ця робота в Києві теж для мене знакова. Я не використовував конкретних образів революції, війни. Вона більше символічна, пов’язана з міфологією. Образ сокола-воїна — символ боротьби України за незалежність.

Багато хто вважає її пропагандистською, але я ні. Я за свій рахунок вирівняв стіну, фасад, поштукатурив.

Був скандал, тому що ми зафарбували роботу з рекламою пива, потім навіть писали в особисті повідомлення, навіщо це зробив. У процесі роботи перехожі відволікали від малювання. Після цього в мене зникло бажання щось творити в Києві.

Мурали та міський простір

У Києві так мало моїх робіт, тому що набридло. Востаннє я малював у 2014 році на Великій Житомирській. Мурал на вулиці рано чи пізно зникає, він втрачає колір чи його зафарбовують, це природно. Містяни, художники мають вирішувати, де з’являтимуться мурали, але точно не влада, як у нас в Києві.

Чиновники хочуть зробити, як у Берліні, виконувати план: є стільки будинків, треба їх усі замалювати. Однак нема художньої складової, вони не знаходять потрібних людей, які мають це зробити.

Думаю, що в Києві не хотів би створити мурал. Краще робити там, де їх ще немає. Можливо, у Львові.

У мене відбудеться виставка в галереї у Сан-Франциско. Останні півроку я працюю конкретно над цією експозицією полотен і малюнків з подальшим продажем. Я з цього живу, вже давно свої роботи продаю. Найцікавіше, що в Україні їх ніхто не купує.

Коментар

Влад Фісун

діджей, ведучий радіо Аристократи

 

Я прихильник як законної, так і напівлегальної вуличної арт-діяльності. Для мене більш важлива художня складова. Хоча існують і каляки, і певний «агітпроп», і малюнки на замовлення. Думаю, з цим вже нічого не поробиш, але те, що в наших містах з’являються артисти, здатні перетворити навіть найбільш сумний спальник або промзону в галерею, — це чудово

Олексій
Бордусов

Be Very Special:

Олексій Аес Бордусов розповідає про Interesni Kazki, знакові та найважчі роботи і вкладені у них сенси

Слово куратора

Володимир Воротньов,

художник, куратор проекту

Hennessy Be Very Special

Олексій АЕС Бордусов, як і Володимир Waone Манжос, є учасником київського дуету «Інтересні Казки». Їх об'єднує особливий пластичний стиль, вироблений за роки спільної творчості. Колись «ІК» одними з перших перейшли до чистого фігуративу, збагативши свою візуальну мову численними авторськими винаходами. Їхні персонажі та сюжети впізнавані у всьому світі, а техніка виконання вражає. Особливою рисою стилю художника є легкість і вправність рисунку, калейдоскоп «головоломок» та почуття гумору. Крім вже традиційних для «ІК» масштабних муралів, Олексій бере активну участь у виставковій діяльності і готує зараз першу сольну виставку у Сан-Франциско.

 
Interesni Kazki та філософія творчості

До роботи над муралами перейшов, коли графіті втратило для мене сенс. Все обмежувалося тим, що я писав своє ім’я різними шрифтами: спочатку Алекс, потім АEC, як і зараз підписуюся, ще було Алектронер, воно довше, на потягах малював.

З часом ми почали малювати персонажів разом із шрифтами. У кожній роботі з’являлися історія, сюжетна лінія, згодом взагалі перестали використовувати шрифти й елементи графіті. Коли ми ще робили графіті, у нас була crew genius kids з абревіатурою IK (ред. — Interesni Kazki). Згодом ми з Вовою почали малювати сюжети, які не пов’язані з графіті, тоді з’явилася ідея зробити назву, створити наше дуо окремо від crew. Так виникла назва «Interesni Kazki», щоб зберегти абревіатуру ІК. Спочатку писали її кирилицею, а потім уже латиницею. Interesni Kazki — це цікаві історії, які ми малюємо.

Думаю, що основний проект Interesni Kazki — мурал у Сан-Паулу. Це наша найвища робота, 33 метри. Я намалював там капоейра-денсера, який зростає з книгою.

Історії в роботах є, їх можна трактувати по-різному. Іноді я використовую більш зрозумілі образи, хоча навіть у таких випадках люди бачать речі, які я не мав на увазі, тобто додумують зміст. Наприклад, мавпа, яка спалює книгу Дарвіна, це символ революції, тому що вона заперечує еволюцію. Стоїть мавпа на горі каміння у вигляді людини. Вона ніби голова цієї людини, гора каміння може символізувати державу, наприклад. Я назвав це соціальною параноєю.

Подобається елемент абсурду в роботі, щоб не було якогось конкретного меседжу. Мені однаково, як інтерпретуватимуть роботу.

У сучасному русі стріт-арту та муралізму переважна частина робіт — це техніка, всі вміють дуже гарно малювати, але ніякого сенсу в цьому немає. Усе-таки цікавіше, коли є сенс, нехай навіть не такий явний, а робота намальована неякісно, кострубато.

Деталі роботи

Приблизно 10 років тому намалював свій перший мурал, роботу без шрифтів, з персонажами. Використовував балончики, я ними вже давно не малюю.

Напевно, відправною точкою для мене вважається робота в Мексиці, яку я намалював у 2012 році. Це перший проект, який я втілив без використання балонів, лише пензлями. З ними повільніше працювати і потрібні певні навички. Висота стіни була близько 20 поверхів. Коли я став на підвісний кран і піднявся на метр, він обірвався. Потім усе полагодили, але в мене була думка, що це знову може статися. Уперше використовував такий підйомник, я не міг відійти і подивитися на роботу, весь час був поряд зі стіною. Тобто я мусив спускатися, щоб оцінити зроблене.

Знаковою для мене є робота, зроблена на Ібіці, — мавпа, про яку вже згадував. Над нею працював найдовше. Ледь її завершив, тому що отримав сонячний удар. Щодня була спека 35°C, а стіна — на сонячній стороні.

Оскільки я малюю пензлями, краще, щоб стіна була гладкою. І не важливо, чи відштукатурена поверхня, чи металева.

«Святий Юрій» — ця робота в Києві теж для мене знакова. Я не використовував конкретних образів революції, війни. Вона більше символічна, пов’язана з міфологією. Образ сокола-воїна — символ боротьби України за незалежність.

Багато хто вважає її пропагандистською, але я ні. Я за свій рахунок вирівняв стіну, фасад, поштукатурив.

Був скандал, тому що ми зафарбували роботу з рекламою пива, потім навіть писали в особисті повідомлення, навіщо це зробив. У процесі роботи перехожі відволікали від малювання. Після цього в мене зникло бажання щось творити в Києві.

Мурали та міський простір

У Києві так мало моїх робіт, тому що набридло. Востаннє я малював у 2014 році на Великій Житомирській. Мурал на вулиці рано чи пізно зникає, він втрачає колір чи його зафарбовують, це природно. Містяни, художники мають вирішувати, де з’являтимуться мурали, але точно не влада, як у нас в Києві.

Чиновники хочуть зробити, як у Берліні, виконувати план: є стільки будинків, треба їх усі замалювати. Однак нема художньої складової, вони не знаходять потрібних людей, які мають це зробити.

Думаю, що в Києві не хотів би створити мурал. Краще робити там, де їх ще немає. Можливо, у Львові.

У мене відбудеться виставка в галереї у Сан-Франциско. Останні півроку я працюю конкретно над цією експозицією полотен і малюнків з подальшим продажем. Я з цього живу, вже давно свої роботи продаю. Найцікавіше, що в Україні їх ніхто не купує.

Коментар

Влад Фісун

діджей, ведучий радіо Аристократи

Я прихильник як законної, так і напівлегальної вуличної арт-діяльності. Для мене більш важлива художня складова. Хоча існують і каляки, і певний «агітпроп», і малюнки на замовлення. Думаю, з цим вже нічого не поробиш, але те, що в наших містах з’являються артисти, здатні перетворити навіть найбільш сумний спальник або промзону в галерею, — це чудово

Perfect Neat
Very Special Cocktail
  • 50 мл Hennessy Very Special

У холодний келих типу Old Fashioned налийте 50 грамів Hennessy Very Special. Візьміть келих в руку і оцініть аромат напою. Пийте невеликими ковтками.

НАДМІРНЕ СПОЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ ШКІДЛИВЕ ДЛЯ ВАШОГО ЗДОРОВ’Я
Вам вже виповнилося 18 років?
Ні
Так
На жаль, Вы не можете потрапити на HENNESSY.COM, так як Ви не досягли віку для легальної купівлі та споживання
Надмірне споживання алкоголю шкідливе для вашого здоров'я
Bring
Color to the Mix
Visit the project
Art
of Tattoo
Visit the project
НАДМІРНЕ СПОЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ ШКІДЛИВЕ ДЛЯ ВАШОГО ЗДОРОВ’Я